باربری یک نوع حرفه است که بسیاری از افراد از این طریق کسب درآمد می کنند. جابجا کردن هر نوع محصولی را از هر نقطه از کشور به نقاط دیگر باربری می‌گویند. چنانچه شما بخواهید باری را به یک محل برسانید، باید از شرکت های باربری و حمل بار کمک بگیرید. شرکت های بسیار زیادی هستند که برای حمل و نقل کالای شما فعالیت دارند: این شرکت ها با ضمانت کامل تمامی محصولات شما را با ایمنی بسیار بالا به مقصد خواهند رساند. قطعا که اعتبار این شرکت ها روی انتخاب کاربران تاثیر دارد. شرکت های صاحب نام قطعا به دلیل ارائه خدمات مفید ارزش و اعتبار بسیار زیادی نیز کسب کرده اند. این شرکت ها حتی اثاثیه و لوازم شما را به دیگر کشورها نیز ارسال می کنند. قبل از انتخاب شرکت حمل و نقل یا باربری باید ابتدا در رابطه با آن شرکت اطلاعاتی به دست آورید.

 

انواع باربری و مزایای هریک

همانگونه که اشاره شد، باربری به معنی ارائه خدماتی از طریق شرکت‌های حمل و نقل است. شرکت های بسیار زیادی وجود دارد که کالا و اثاثیه شما را از یک نقطه به دیگر نقاط ایران و جهان انتقال می دهد. باربری انواع مختلفی دارد و شرکت های باربری نیز محصولات شما را به روش های مختلفی به مقصد خواهند رساند:

• باربری زمینی

باربری زمینی نمونه ای از انواع باربری است که به روش زمینی صورت میگیرد. شرکت های باربری وسیله یا محصولات شما را به روش زمینی بارگیری و به مقصد خواهند رساند. در این روش محصولات شما توسط قطار نیز با رعایت شرایطی نظیر محدودیت حجم کالا انتقال داده میشود.

• باربری هوایی

باربری هوایی نمونه دیگری از روش حمل و نقل کالا توسط شرکت های باربری است. چنانچه فاصله مبدا تا مقصد برای انتقال محصول مورد نظر زیاد باشد، می توان از روش هوایی استفاده کرد. البته باربری هوایی در صورتی مورد توجه قرار می گیرد که با استفاده از روش زمینی امکان جابجایی بار وجود نداشته باشد.

• باربری دریایی

همانگونه که از نام آن پیداست، یکی از روش های متداول حمل و نقل کالا است. در این روش توسط کشتی های بزرگ لوازم شما به مقصد مورد نظر انتقال داده میشود.

بیمه نامه یک اصل مهم در باربری

تمامی عزیزان در هر حوزه ای که فعالیت می کنند قطعاً قوانین و شرایط بسیار زیادی را نیز در نظر خواهد گرفت. در تمامی حوزه ها بایستی مطابق قوانین و شرایط عمل کنید. همچنین در نظر قرار دادن بسیاری از پارامترها می تواند به سود شما عزیزان باشد. در باربری نیز نکات بسیار زیادی هستند که باید تک تک آنها مورد بررسی قرار بگیرد. برای جابجایی بیمه نامه باربری جزو نکات کلیدی به شمار می‌رود. شرکت های باربری برای حمل و نقل داخلی و خارجی باید به مردم تعهد انتقال سالم کالا را بدهند. هنگام جابجایی محموله هرگونه حادثه‌ای خسارت جبران ناپذیری به بار آید، بیمه نامه خسارت خطرات به وجود آمده را جبران می کند. این خسارت ها ممکن است شامل: دزدی، شکستگی، تصادف، پرتاب وسایل و آتش سوزی باشد. پس برای اینکه وسایل شما تحت پوشش بیمه قرار بگیرد بیمه نامه باربری را مورد بررسی قرار دهید.

بارنامه ها نیز به صورت موردی و قراردادی هستند. معمولا در مدل های موردی هر بیمه‌ نامه به ازاء بیمه نامه صادر می‌شود. در بیمه نامه های قراردادی به سبب برخی از مشکلات امکان صادر بیمه نامه برای هر بار به صورت قراردادی امکان‌پذیر خواهد بود. شرکت های بیمه باربری موظف هستند بر اساس قوانین موجود  خسارت ناشی از حوادث به وجود آمده را پوشش دهند.